Van 1994 tot 2005 oefenden wij op 'de Waog' een Bezorgdienst uit onder de naam 'BoerWiel', waarvan ruim duizend gezinnen uit Limburg en Oost-Brabant gebruik hebben gemaakt.

Het succes van deze Bezorgdienst was zó groot dat er gewoonweg géén tijd meer overbleef voor de productie op de tuinderij...
En daar was het eigenlijk allemaal om begonnen!


In december 2004 deed zich de gelegenheid voor om alles wat met de Bezorgdienst te maken had over te dragen aan een jonge ondernemer.
Helaas zagen we vanaf het moment van overname ons kindje langzaam doodbloeden....

Zelf hebben we nog altijd goede herinneringen aan de 11 meest intensieve jaren uit onze loopbaan; Hieronder laten we daarom het verhaal staan over het afscheid van onze zeer gewaardeerde klantenkring die we in al die jaren opgebouwd hadden.

 

 

1 januari 2005
Bezorgdienst gaat over in andere handen.....

Zaterdag 8 januari 2005
Afscheid van de klanten van de Bezorgdienst op "de Waog"

Bestellingen konden die week alleen worden afgehaald door klanten van de Bezorgdienst om zo iedereen een mogelijkheid te bieden om afscheid te kunnen nemen; Zoals te verwachten was, leverde dat soms parkeerproblemen op.....

Help slachtoffers aardbeving Azië


10% van de weekomzet ging naar de actie voor slachtoffers van de ramp in Azie.
Samen met de giften die nog door klanten gedaan werden, leverde dat een mooi totaal bedrag op van
 € 1.048,28
Iedereen die royaal inkocht of op een andere manier heeft bijgedragen, Bedankt!

Alle klanten werden ontvangen met een drankje...
 

met lekkere wafels (of is 't "waogfels"...) gebakken door Connie

en de dag werd afgesloten met een afscheidsfeest voor het personeel, vrijwilligers en alle hulpen waarvan we wel eens gebruik maakten in het afgelopen jaar

Catering Ria Joosten verzorgde weer een uitstekend buffet, waarbij alleen biologische ingrediënten gebruikt werden

Men liet het zich goed smaken

Afscheid nemen valt niet mee; We zien het echter niet als iets definitiefs....
We hopen iedereen nog regelmatig te mogen ontmoeten!

 

1 januari 2005

De Bezorgdienst van "de WAOG" is vandaag officieel overgegaan op naam van Haico Laeven, en zal door hem worden voortgezet vanuit een mooi bedrijfspand in WEERT onder de naam

HaiBoerHai
Biologische bezorgdienst
Vers uit eigen regio.nl

Vanaf 10 januari kun je terecht op zijn Site met Webwinkel, en kan er weer besteld worden voor aflevering op vrijdag 14 / zaterdag 15 januari.

Alle bestaande klanten van de Bezorgdienst van "de Waog" kunnen met hun klantnummer en wachtwoord de nieuwe webwinkel betreden, echter de webwinkel van 'Boerwiel' is vanaf 10 januari niet meer toegankelijk!

Alleen klanten van de Boerderijwinkel van "de Waog" kunnen vanaf 10 januari nog de webwinkel van 'Boerwiel' betreden.
Natuurlijk is er de mogelijkheid om afwisselend van beiden gebruik te maken; Vraag in dat geval de toegangsgegevens voor de webwinkel(s) bij ons aan?

Wij wensen HaiBoerHai veel succes, en hopen dat hij net zoveel plezier aan het uitoefenen van de Bezorgdienst mag beleven, als wij dat in de afgelopen 11 jaren hebben gedaan.

Trudelies, Wiel en kinderen.

 

De laatste (en misschien wel de zwaarste) bezorgrit van 'Boerwiel'.... 

Op vrijdag 24 december heeft "de Waog" voor de laatste keer de bestellingen verzorgd en de bezorgroute gereden; Hieronder een aantal plaatjes van 'de laatste loodjes'.


Vele honderden kisten, netjes per afhaaladres gestapeld


Bovenop de 'eindejaars-extraatjes' met de uitstekende stengels prei


Elke groep z'n eigen kleur naamkaartje


Nog snel wat nageleverde producten bijvullen


of hier en daar een lijst


ja, ja, die hoort er eigenlijk bovenop...!


De gezamenlijke broodkratten (met de verschillende kleuren groepskaartjes) worden als eerste door Mieke naar buiten gereden


3 busjes én de vrachtauto staan klaar om geladen te worden


het lijken wel 'hongerige monden'...


wat moet nu waarin....?


en welke groep moet er als eerste in- en dus als laatste eruit...?


De stapels kisten worden met een haak op de laadklep getrokken


Op de voorgrond de zuivelkratten die zolang mogelijk in de koelcel blijven om als laatsten geladen te worden


nog een laatste inspectie


24 december, 13.00u: 3 bussen én de vrachtauto vol; Klaar voor vertrek


Aflevering bij- en afscheid ván de afhaaladressen zoals hier bij Jeanne en Tiny in Waalre

 

Onder de knop <nieuws< vind je meer informatie over de overname van onze bezorgdienst door:
HaiBoerHai
Biologische bezorgdienst
Vers uit eigen regio.nl
Omdat de praktische uitvoering van de bezorgdienst ongewijzigd blijft, laten we hieronder nog de uitleg staan over de manier waarop wij de bezorgdienst in de afgelopen 11 jaren uitgeoefend hebben.

Vanaf 10 januari kun je terecht op de Site van HaiBoerHai voor de meest actuele informatie.

 
Zie ook onder de knop <Foto's< en vervolgens >bezorgsysteem>.

 

Bezorgdienst

Al meer dan 500 gezinnen in Noord- en MiddenLimburg en Oost-Brabant maken wekelijks gebruik van onze leveringen op bestelling, door het invullen en versturen van onze bestellijst of door online in onze virtuele winkel op deze Site een
                                                     bestelling te plaatsen. 
Je kunt nu al als Demo-gebruiker een kijkje nemen in onze WebWinkel door hierboven op de knopte klikken.

Het bezorgen
Het bezorgen gebeurt één maal per week (regio Limburg op vrijdag en Oost-Brabant op zaterdag) op een afgesproken tijd bij zogenaamde "afhaaladressen" voor een groep klanten van minimaal 5 gezinnen.
Afhaaladressen zijn vrijwilligers die door bijv. hun schuurtje o.i.d. beschikbaar te stellen het voor ons mogelijk maken in elk dorp of stadswijk een afhaalpunt te creëren. 
Zie onder de knop .



Het assortiment

We leveren een volledig aardappelen / groente / fruitpakket, waarvan een groot gedeelte op eigen bedrijf wordt geproduceerd (seizoensproducten). Het assortiment wordt aangevuld met regionale biologische producten zoals stroop, eieren, boerenkaas, geitenkaas, honing, fruitsappen maar ook brood, zuivel en een basispakket kruidenierswaren. Buiten het seizoen betrekken we een aantal (import)producten van de biologische groothandel, en vermelden dit er altijd bij.
Zie verder onder de knoppen "assortiment", "aanmelden" en "bestellen".

De voordelen

Vers: Vooral in het seizoen als veel van de aangeboden producten van eigen teelt- of uit de eigen regio afkomstig zijn vind je nergens zo'n uitgebreid en vers assortiment als op "de Waog".
Maar ook de rest van het jaar kunnen we goede verse kwaliteit garanderen; Het winkel- en bezorggedeelte van ons bedrijf is namelijk zo georganiseerd dat we pas in de tweede helft van de week starten met het oogsten en bestellen van de gevraagde groenten. Ook de inkoop van producten waarbij versheid écht belangrijk is zoals zuivel, snacks, e.d. gebeurt pas vlak vóór we gaan bezorgen, en dat betekent dat we alle producten altijd met de langste houdbaarheidsdata kunnen leveren!
Brood en banket wordt gebakken in de nacht vóór levering.
Door een uitgekiend automatiseringssysteem kunnen we de inkoop bovendien exact plannen en gebeurt het nooit dat we met overschotten blijven zitten.


Tijdsbesparing: Door het opgeven van een bestelling kun je enorm besparen op winkel- en wachttijden. Ook hoef je er niet voor te gaan reizen omdat er binnen ons verspreidingsgebied altijd wel een afhaalpunt in de buurt is.

Korte keten: Vooral als je er prijs op stelt producten zo rechtstreeks mogelijk van de producenten te betrekken is de bezorgdienst een uitkomst; ervoor gaan reizen behoort tot het verleden want wij proberen juist zoveel mogelijk regionale biologische producten aan te bieden en houden zo de lijnen kort en overzichtelijk.

Betaalbaar: Door ons efficiënte systeem en omdat we in feite de tussenhandel grotendeels overslaan kunnen we betaalbare prijzen hanteren. Zeker als je dan ook nog bedenkt dat wij de boodschappen voor je bij elkaar zoeken, inpakken en ook nog bijna tot voor de deur brengen zou je dief van eigen portemonnee zijn als je er geen gebruik van zou maken!

 

 

Bezoekersteller